5. ledna 2007

Upgraded

Konečně. Ode dneška běží Svědkův blog na nové verzi Bloggeru, která 19.12. přestala být betou a otevřela své brány již skoro všem Google psavcům.

Za ta léta jsem si ve světě software zvykl, že žádný upgrade nad větším množstvím dat neprobíhá dle ideálního scénáře. Nebylo tomu tak ani v tomto případě. Instrukce k přechodu na vyšší verzi byly jasné a friendly, nicméně na větvící se stránce, kde jsem se měl přihlásit na svůj existující Google account, nastal první zádrhel. Rámeček pro přihlášení byl natolik krátký, že jsem v něm viděl jen pole pro e-mail a půlku pole pro heslo. O tom, jaká další pole a tlačítka následují, jsem mohl pouze spekulovat. Možnost rolovat něvidno.

A teď malé odbočení a skandální odhalení. Poprvé jsem si proto instaloval Firefox. Já vím, pro geeky mající na kompu minimálně tři různé verze prohlížečů nepochopitelné. Jenže já jsem již svědek v letech a nebaví mě tolik experimentovat s novými hračkami. Začínal jsem kdysi na Netscape a přešel na MSIE, tuším od verze 4 nebo 5. V otázce používaného software, a technologií vůbec, se stávám konzervativním. Stačí mi, když uspokojují moji potřebu a konkurence je nepřevyšuje o třídu.

Dnes jsem tedy zjistil, jak přijímá Svědek pod liškou, resp. pod obojím, a opravil dvě kosmetické vady. Zhrozil jsem se rámováním, který ve Firefoxu przní záhlaví, a slibuji brzkou nápravu. S liškou byl již přihlašovací rámeček dostatečně velký, switch proběhl rychle a skoro bezbolestně. Bylo třeba jen opravit diakritiku v šabloně. Tedy ve všech textech ve sloupci nalevo.

To celé ovšem představuje jen část přechodu na novou verzi. Posty jsou uloženy v databázi a každá úprava šablony už neznamená přepisování desítek souborů. Můžu neomezeně kategorizovat posty nálepkami (tagy), které by měly usnadnit hledání. Nicméně aby mohl Svědek využívat další vymoženost - interaktivní úpravu designu, je třeba sestavit šablonu prakticky znovu, neboť veškeré její dosavadní úpravy budou ztraceny.

A tak mi prosím držte palce, ať se mi to tu nerozsype.


Citát pro dnešní den:

My software never has bugs, it just develops random features.

Žádné komentáře: