16. srpna 2006

Jede, jede, poštovní panáček

Dnes dal Patrick na Marigolda post s výmluvným názvem Jaké služby byste čekali od České pošty? Diskuse už teď obsahuje 20 komentářů a já přemýšlím, zda bych k nim něco přidal.

Asi ne, spokojím se v tomto případě s málem. Když si vybavuji občasné návštěvy pošty s firemním razítkem v tašce (neodpustím si pokaždé rýpnout, kdy tenhle anachronismus zruší, používáme jej už převážně pro potřeby vyzvedávání na poště), vyskakuje mi slogan přehlídka ztraceného času. Jedna z nejpodivuhodnějších institucí naší doby.

Plně souhlasím s Rdm, že bych čekal od pošty především poštovní služby, tj. doručování a přijímání zásilek a nikoli služby sázkových kanceláří a bank. V době mailů a mobilů by mělo být samozřejmostí, že oznámení o nedoručených zásilkách (ale i doručených, abych věděl, že něco mělo být ve schránce a není) bude probíhat elektronicky.

V případě tradičního dopoledního nedoručení bych si rád objednal další pokus nejlépe večer (nebo kdykoli jindy, ale v rozmezí max. 2 hodin). A když už pošťák vážil cestu, proč mu rovnou nepředat zásilky (do rozumné váhy) k odeslání?

A nebo postačí, aby pošťák zazvonil vždy dvakrát před tím, než do schránky hodí oznámení o nemožnosti doručení?

Citát pro dnešní den:

Dokud pošta nezvládne tohle, tak jsou další elektronické služby jen luxusní šlehačkou na dortu z bukových pilin. / Arthur Dent /

2 komentáře:

svedek řekl(a)...

Rychlý update:

Před chvílí u nás byla kamarádka, jejíž příbuzná pracuje na poště už 25 let. Její plat se pohybuje okolo 8 tisíc hrubého a když svůj 16 km dlouhý rajón začala objíždět na svém vlastním kole (na erární má nárok až od 20 km), bylo to tolerováno jen s nevolí, neboť se zvýšilo riziko pracovního úrazu.

I před tím jsem tušil, že platy poštovních zaměstnanců patří mezi nejnižší, a nedělám si iluze, že mohou technologie radikálně změnit kvalitu služeb České pošty. To může jen efektivnější systém práce a výběr schopnějších (a lépe zaplacených) lidí.

Možná by bylo řešením mít pro začátek dva obchodní modely a volbu nechat na zákazníkovi. Za vyšší ceny extra služby s elektronickou komunikací (paralela s placeným obsahem) nebo fronty s důchodci a sázejícími (bezplatný obsah s nevyžádanou reklamou).

Anonymní řekl(a)...

dělám pošťáka 7 let.Když jsem nastoupil pošta ješťě byla poštou.Ikdyž už tenkrát se roznášely letáky,ale pořád jsme nosili poštu.Bohužel od té doby se hodně zmněnilo a místo pošťáka teď dělám pojišťováka a dealera bankám a jiným společnostem. Můj rajón má 7 vesnic tj.14.5km.Na svém rajóně přijímám veškeré pošťácké věci od balíků počínaje a poukázkou konče. Je to jen pár věcí,které tady píšu bylo by to povídání na delší dobu,proto že mnoho lidí neví co tahle práce obnáší.