12. srpna 2006

Fotopřiznání

Stojí mě vždy nemalé úsilí překonat stud z nevalné úrovně svých fotografických schopností, když mám ukazovat fotky na veřejnosti. Ale slíbil jsem si, že tento blog nebude jen textový. Snad mají některé aspoň dokumentační hodnotu.

V analogových dobách jsem používal (ne moc často) Canon EOS 300, poslední tři roky fotím digitálně 4MB kompaktem Olympus C750. Až poslední měsíce mám čas a chuť si s ním hrát trochu víc a tak objevuji, co dokáže. Před tím, než dojde na digitální zrcadlovku, se mám ještě hodně co učit.

Do levého sloupce jsem doplnil výběr nejaktuálnějších přírůstků v mém fotoalbu na Flickru, kam se budu snažit občas přidat pár kousků. Zatím jsou tam střípky z Kapverd (ostrovy Zeleného mysu) z března 2004, z letošních Azor a čerstvý Samos.

K těm kapverdským snad jen tolik, že pocházejí ze dvou ostrovů - Salu a pouštní Boa Visty. Tomu prvnímu předpovídám brzkou invazi turistických mas. Let z Evropy (např. přes Paříž, Frankfurt, Amsterodam a Lisabon) totiž netrvá o moc déle než na Kanáry a v porovnání s nimi je tam v zimním období mnohem teplejší voda a levněji. Na druhé straně je třeba si uvědomit, že tohle už je Afrika. Pozůstatky portugalských kolonizátorů jsou sem tam znát, ale úroveň evropských služeb nečekejte. Zvlášť pokud přijedou kufry až po třech dnech.

Verš pro dnešní den:

Obkreslím světlem stíny na duši,
uzamknu si Tě v čase.
Nemyslím na to, ani netuším,
zda zjevíš se mi zase.

Žádné komentáře: