28. srpna 2008

Flickr: lidé a favoriti

Časem si najdete svému vkusu nejbližší skupiny a zjistíte, odkud vašim fotkám přibývají nejosobnější komentáře, případně nejvíce hlasů ze soutěží. Nejcennějším zdrojem inspirace však nejsou skupiny, ale jednotliví autoři, které si postupně objevíte a uložíte do kontaktů. Jedním kliknutím pak můžete mít přehled o novinkách, které vaši oblíbení právě vystavili (ano, jde to i přes rss čtečku, ale tohle mi vyhovuje víc).

Zase je na vás, zda si mezi oblíbené zařadíte každého, jehož nová fotka se vám zalíbí, a nebo jen ty, kteří vás zaujmou svým celým albem a celkovým přístupem k focení. Někteří uživatelé mají uloženo přes tisíc kontaktů, jiní jen desítky. Já se momentálně blížím ke dvěma stovkám a začínám tušit, že nemá smysl, aby tento počet nějak radikálně rostl.

Jedním kliknutím si taky můžete označit oblíbené fotky, na které narazíte u ostatních, jako svoje oblíbené favority (faves) a časem se k nim vrátit a mezi nimi vyhledávat. Právě uložení fotky mezi favority je největším oceněním a má největší váhu při počítání faktoru zajímavosti daného snímku. Já jsem si takto označil něco přes tisíc kousků, u aktivnějších uživatelů najdete i desetinásobky.

Není to zaručené, ale často objevíte opravdu fantastické fotky právě tak, že se podíváte na favority svých oblíbených autorů. Touto cestou jsem se dostal k lidem, jejichž fotky by mně asi jinak unikly. Chci vám některé na Svědkovi postupně představit.

Foto pro dnešní den:

jeden z mých nedávných favoritů

Žádné komentáře: