30. prosince 2009

Dentazník

Začal to Arthur Dent a s odvahou i poctivostí sobě vlastní pak zdvihl jeho rukavici aKB. Přidalo se pár dalších - v komentářích nebo na vlastním blogu. Chvíli jsem váhal, ale nakonec jsem nenašel dostatek důvodů si Dentazník vyplnit.

Pro to udělat si o někom obrázek mi prostě nepřijdou tyhle otázky nějak zásadní. V podstatě jen dvě věci u mě vyvolávají nějaké emoce - Klaus (jako intelektuál nabízející své názory silou břitkých argumentů ANO, jako vysoký politik relativizující morálku a prosazující názory silou své moci stokrát NE) a Gaza (za vlády Fatahu jsem mohl mít různá ALE, s Hamasem nevidím žádné).

Nejzajímavější je asi ta otázka poslední. KOSMOPOLITA, protože zapšklého národovectví vidím u nás až příliš.

Jediný bit nestačí. Přispívá to ke zmatení pojmů, víš? Hlásíme se k nálepkám, ne k podstatě. K víře, ne ke znalosti toho, v co věříme. Kloužeme po povrchu. Říkáme ano/ne tam, kde žádné ano/ne není, anebo tam, kde nechápeme, na jakou otázku to vlastně odpovídáme.

Přesně. Hlavně kvůli tomuhle to sem vlastně dávám. Dávno rozepsaný text, který zůstal zapomenut na lokále. Alles muss raus, jak mi píše Amazon.

Žádné komentáře: