24. června 2008

Orgasmus a Jamendo

Za pár let prý budeme u sebe nosit krabičku velikosti iPodu, která pojme veškerou dostupnou hudbu. Našim dětem by se do ní měl vejít už videozáznam v délce lidského života. Mně zatím postačí, když si na iPhone a PC konečně uložím všechna domácí alba. A ještě něco navíc.

Je totiž na čase si vybrat nějaké online zdroje zajímavé muziky, když to, co se line z našich rádií a TV, je spíše ke vzteku. V aktivním ohledávání mám tyhle dvě.

Do češtiny lokalizované Jamendo (čte se džamendo podle sousloví jam a crescendo) nabízí k poslechu nebo stažení zdarma 10 tisíc alb s více než 150 tisíci skladeb. Hity světových hvězd tam nehledejte. Zatím. Svoje alba sem nahrávají spíše začínající autoři, které si chtějí otestovat zájem veřejnosti. Za tři roky si získalo přes 360 tisíc registrovaných uživatelů, kteří se netají s recenzemi a svoji přízeň vyjadřují také tím, které skladby/alba si poslechnou, stáhnou nebo uloží do playlistů. Já si pro sebe našel např. belgické album La plage de Blâne-est.

  



Něco jiného je Aurgasm. Je to vlastně blog Paula Irishe z Bostonu, který se s čtenáři dělí o své objevy. Jak sám píše - muziku, která by se dala schovat pod nálepku americký rock, u něho nenajdete. Co tedy? Downtempo, folk, chanson, scandinavian, jazz, cuban, brazilian, electro, soul, jump blues, bluegrass, film score, electronica. Hodně střídá žánry a čas od času mi pomůže objevit zázrak. Jako třeba retro Club des Belugas nebo Melody Gardot (máte-li rádi Norah Jones, prožijete si u Worrisome Heart svůj aurgasm).



Beautiful Day od Club des Belugas je jako stvořený pro letní odpoledne u mojita





3 komentáře:

Anonymní řekl(a)...

Jamendo neznám. Budeme se spolu muset seznámit.

tom řekl(a)...

no tak to je paráda. melody gardot je super ... :-)

svědek řekl(a)...

@BlackCat určitě zkus
@Lodivod to jsem rád

@všem Na něco jsem se v textu zapomněl zeptat. Jaké online zdroje pro svoji oblíbenou muziku používáte vy?