9. dubna 2007

Dobrá světla

Když jsem hledal užitečné informace o výběru digitálních zrcadlovek, objektivů a příslušenství, když jsem potřeboval vysvětlit základní pojmy nebo praktické postupy, najít zajímavé fotky nebo dostupné kursy, potřeboval jsem se zorientovat v záplavě českých fotowebů. Zatím jsem ušel jen kousek cesty, ale možná vám přijdou vhod následující tipy. Pokud tu chybí vaše oblíbené, napište je prosím do komentářů.

FotoRoman
Web Romana Pihana obsahuje v češtině asi nejobsáhlejší soustavu teoretických i praktických informací k digitální fotografii, kterou jsem zatím našel. Většina z nich vyšla na konci roku 2006 v jeho knize Mistrovství práce s DSLR. Autor píše i pro některé z webů níže a pro Institut digitální fotografie (IDIF) lektoruje kursy určené začátečníkům i pokročilým. Jeden jsem před 10 dny absolvoval a mohu jej bez váhání doporučit.

Druhou osobností české digitální fotografie je bezesporu spoluzakladatel IDIF Jan Březina, který stojí za dobře známými weby Fotografování a Grafika, kde najdete recenze a srovnání produktů, odborné články, reportáže, tipy a triky. Rovněž se podívejte na s láskou a nadšením dělané weby Dobré světlo a Paladix, za pozornost stojí i DigiArena (vychází i tištěná podoba Digifoto), Digimánie a Fotoaparát.

Fotka pro dnešní den:

Na brněnských kursech IDIF můžete pracovat s modelkou Veronikou i ateliérovými světly.

Žádné komentáře: