23. prosince 2011

Vůně knihy

Mezi předvánočními tipy na Kindly a iPady jsem někde zachytil, že jednou z motivací pro nákup e-knih má být vyhnutí se stresovým nákupům v knihkupectví. To mě zaujalo.

Knihkupectví jsou totiž pro mě - společně s kavárnami - oázou klidu, usebrání se, únikem od světa účelovosti a optimalizace užitkových funkcí. Fascinuje mě jejich atmosféra, světlo, šum a lidé, které tam potkávám. Až vouyersky mě zajímá, kdo čím listuje a jaké pasáže knih právě pročítá.

Tuším, že nepatřím k potenciálním zákazníkům e-booků. Neláká mě - aspoň zatím - vytáhnout čtečku v MHD ani si s iPadem lehnout do postele. Potřebuji slyšet šustot papíru a doslova cítit rozdíl od počítačového rychločtení na displeji. Je k tomu potřeba jiný rytmus a mentální nastavení.

Z listopadového intuitivního nákupu asi sedmi knížek mi na Vánoce ještě pár zbývá. Těším se, až k nim přivoním. Byla by škoda je zkonzumovat rychločtením na displeji.

1 komentář:

Liška Ryška řekl(a)...

Přesně tak! jakýpak stres v knihkupectví, naopak, i pro mne je to příjemné zastavení, kde načerpám spoustu krásy a inspirace.
Jen raději do knihkupectví nechodívám. Protože bych tam utratila majlant. Který nemám.