25. srpna 2007

Gde Proboha Su

Zatímco u nás na Moravě se GPS vykládá takto, ostatní svět používá přízemnější Global Positioning System. Technologie a služby okolo lokalizace polohy jsou dnes velký business a budou čím dál větší. Za chvíli bude majiteli určovat jeho polohu každý mobilní telefon a fotofandové budou chtít přiřadit jednoduše souřadnice každé své fotce.

Také proto EU utrácí miliardy eur za vlastní satelitní systém Galileo, který ji má zajistit nezávislost na amerických družicích, které spravuje Ministerstvo obrany. Americkou vládu to stojí podle wikipedie 750 mil. dolarů ročně, zatímco my civilisté můžeme systém s nepřesností pár metrů používat ve veřejném zájmu zdarma.

Po několikaměsíčním rozhoupávání se jsem si konečně pořídil 65 gramů lehkou krabičku. Na cesty autem, na kolo a pro zábavu. Do svého iPAQu jsem si na testování nainstaloval navigační aplikaci iGO s mapou Evropy. Můžu si vybrat jazyk a mužský nebo ženský hlas. Tak jsem se seznámil s Marií.

Mluví příjemně zvučně, vyslovuje pomalu a zřetelně, ale občas se mi její rady nezdají. Při první navigační jízdě na Znojemsko jsem ji asi rozzlobil. Zahnul jsem jí. Tedy jinam, než mi radila - podle směru na dopravní značce. Večer se urazila a nechtěla se mnou nějakou dobu vůbec komunikovat. Pokud se nepolepší, budu muset přepnout na Honzu nebo si vybrat Slovenku Andreu nebo Angličanku Philippu. Případně vyměnit aplikaci.

Výzva pro dnešní den:

Máte-li někdo zkušenosti s GPS navigační aplikací pro PDA, rád si přečtu. Díky.

Žádné komentáře: